• پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 15 August 2024

  • پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 15 August 2024
معاون استاندار خبر داد

پرداخت ۹۴ درصدی مطالبات گندم‌کاران کرمانی

معاون اقتصادی استاندار کرمان در کارگروه آرد و نان استان با اشاره به پرداخت ۹۴ درصد مطالبات گندم‌کاران در استان گفت: بیش از ۲۴۲ هزار تن گندم امسال‌ از گندم‌کاران استان کرمان خریداری شده است...

امیر حسن‌زاده گفت: با وجود خشکسالی‌هایی که امسال اتفاق افتاد، اما توانستیم بحث گندم را مدیریت کنیم و در نحوه مصرف نان و همچنین تولید نان سالم توسط نانوایی‌ها موفق شویم.
وی افزود: ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان گندم‌کار و حدود ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، لذا باید از همکاری سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و رسیدن به تولید ۲۴۲ هزار تن گندم قدردانی کنیم.
حسن‌زاده در ادامه در خصوص قیمت نان گفت: در کل کشور مجوزی برای افزایش قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد در نظر گرفته شده که باید مراحل اداری انجام شود تا قیمت جدید نان را اعلام کنند. نانوایان موظف هستند نرخ‌نامه را طبق شرایط قبل در بنرهایی که فرمت اداره غله تهیه کرده در معرض دید مشتریان قرار دهند.
وی در خصوص قیمت کارشناسی نانوایی‌های آزاد‌پز گفت: مساله چندوجهی است که باید رصد شود و بهترین مدل ارائه شود و آمار کل آزادپزها مشخص شود.
*سقف افزایش قیمت نان ۲۵ درصد است
مدیر کل غله استان نیز گفت: اولین استانی هستیم  که خرید گندم را آغاز کردیم، در جنوب استان ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ تن و در شمال استان نیز ۶۹ هزار و ۸۳۲ تن گندم خریداری شد و همچنان ادامه دارد.
ماهری گفت: در کل استان ۲۴۲ هزار و ۶۹۵ تن خریداری گندم بوده است، سال گذشته حدودا ۲۴۸ هزار و ۵۰۰ تن خرید داشتیم و رکورد خرید گندم زده شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،وی ادامه داد: ارزش خرید در جمع کل استان ۴ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بوده که رقم بالایی است و با پیگیری استاندار کرمان و اداره غله تا به الان ۴ هزار و ۳۶ میلیارد تومان را به کشاورزان پرداخت کردیم.
مدیر کل غله استان کرمان در خصوص بحث افزایش قیمت نان گفت: در کل کشور مجوزی برای افزایش قیمت نان تا سقف 25 درصد در نظر گرفته شده و تمام استان‌ها این سقف افزایش قیمت را در دستور کار قرار دادند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11878
اخبار مرتبط
نظرات شما